xin_58040503235871824464105.jpg

Beyonce的listen這首歌應該很多人都很熟悉吧,因為在台灣很多的歌唱比賽都有許多人來演唱,第一次就覺得很好聽,整個旋律很讚!加上Beyonce的歌聲,就讓我更喜歡這歌了!

碧昂絲·諾利斯(Beyoncé Knowles,1981年9月4日)大眾稱碧昂絲,名字是娘家的姓,她的外公是路易斯安那州的法國後裔(creole)。葛萊美獎得獎美國R&B歌手、作詞人、唱片製作、金球獎提名女演員、舞蹈家、House of Deréon的時裝設計師。

碧昂絲過去是三重唱R&B女子團體天命真女的主音及隊長。當團體成功後,她在2003年推出了首張個人專輯《危險愛情》。這專輯成為當年最成功的專輯之一,成為了美國及英國排行榜首名位置。其中歌曲《Crazy in Love》和《BabyBoy》成績亦十分驚人。為碧昂絲嬴得五項格林美獎。碧昂絲的第二張專輯《B'Day》在她本人的25歲生日2006年9月4日推出。專輯包括了英國榜第一位的《Deja Vu》和《Ring the Alarm》,以及告示牌100大的第一位歌曲。

來聽一下Listen吧




Beyonce-Listen

Listen to the song here in my heart
a melody I start but can't complete

Listen to the sound from deep within
Its only beginning to find release

Ohh the time has come for my dreams to be heard
They will not be pushed aside and turned
Into your own, all 'cause you won't listen

[chorus]
Listen
I am alone at a crossroads
I'm not at home in my own home
And I've tried and tried
To say whats on my mind
You should have known
Now I'm done believing you
You don't know what I'm feeling
I'm more than what
You've made of me
I followed the voice, you gave to me
But now I've gotta find my own
You should have listened

There was someone here inside
Someone I thought had died
So long ago
Oh I'm screaming out
And my dreams will be heard
They will not be pushed Aside or turned
Into your own
All 'cause you won't listen

[chorus]
Listen
I am alone at a crossroads
I'm not at home in my own home
And I've tried and tried
To say whats on my mind
You should have known
Now I'm done believing you
You don't know what I'm feeling
I'm more than what
You've made of me
I followed the voice, you gave to me
But now I've gotta find my own
You should have listened

I don't know where I belong
But I'll be moving on
If you don't, if you won't

Listen to the song here in my heart
A melody I start, but I will complete

Now I am done believing you
You don't know not what I am feeling
I'm more than what you've made of me
I followed the voice you think you gave to me

But now I got to find my own , my own


碧昂絲-listen

聽著 我心中的這首歌
一段展開的旋律 卻無法完成
聽著 我發自內心的聲音
正準備找尋解脫
我的夢想被聽見的時機到了
他再也不會被推到一邊
改造成你的夢想 只因你不願傾聽

聽著 我獨自站在十字路口
我不是在我自己的家裡
我試著說出真心話 你早該知道的話
我不再相信你了 你從不知我心中感受
我比你所創造的我更多 我找到你所給我的聲音
但現在我要開始尋找自我 你該傾聽的
這裡面住著一個人 一個我以為早已死去的人
我真心祈禱 我的夢想將被聽見 他將不會再被推到一邊
改造成你的夢想 只因你不願傾聽

聽著 我獨自站在十字路口
我不是在我自己的家裡
我試著說出真心話 你早該知道的話
我不再相信你了 你從不知我心中感受
我比你所創造的我更多 我找到你所給我的聲音
但現在我要開始尋找自我
我不知我將身在何處 但將繼續前進
如果你仍不願意傾聽我心中的歌

一段我創造的旋律 但我一定會完成
我不再相信你了 你從不知我心中感受
我比你所創造的我更多 我找到你所給我的聲音
但現在我要開始尋找自我

arrow
arrow
    全站熱搜

    Alec 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()